Gebelikte Beslenme

Gebelikte Beslenme

Gebelikte doğru beslenme tüm besin gruplarından yeterince almak demektir.

Peki hangi gıdada ne var?

Kırmızı et, tavuk eti, balık, kuru fasulye, yumurta ve fındık: B vitamini, protein, demir ve çinko kaynağıdır.

Meyveler: A vitamini, C vitamini, potasyum ve lif kaynağıdır. Lifli beslenmek kabızlık problemi yaşamamanız için önemlidir.

Sebzeler: A vitamini, C vitamini, folik asit, demir ve magnezyum gibi minerallerin kaynağıdır. Yağı düşük ve lif oranı yüksektir.

Süt, yoğurt ve peynir: protein, kalsiyum, fosfor ve çeşitli vitaminlerin kaynağıdır.

Ekmek, makarna, pirinç : kompleks karbonhidrat (nişasta) kaynağıdır.

Katı yağlar, sıvı yağlar, tatlılar: kalori dışında fazla bir şey sağlamazlar. Yeterince ve dikkatlice tüketilmelidir.

Demirden zengin besinler: Kadınların çoğunda adet dönemindeki kayıplara bağlı demir eksikliği olduğundan bu besin grubu önemlidir. Et, kuru üzüm, erik, fasulye, soya, ıspanak, buğday demir içeriği zengin besinlerdir. C vitamini içerikli maddeler (turunçgiller, patates ve karnıbahar) demir emilimini artırır.

Folik asit kaynakları: karaciğer, yeşil sebzeler ve baklagiller folik asitten zengin besinlerdir.

Sağlıklı Beslenme İçin Öneriler :

  • Yemek hazırlarken, yemeklerden önce ve tuvaletten sonra eller iyice sabunla yıkanmalıdır.
  • Kirlenmiş , bozulmuş yiyeceklerden uzak durulmalıdır.
  • Sebzeler iyice yıkanmalıdır.
  • Sadece pastörize ürünler kullanılmalıdır.
  • Donmuş yiyeceklerin kullanılmadan önce iyice çözülmesi beklenilmelidir.
  • Çözünmüş yiyeceklerde tekrar dondurulmamalı, ısıtılmış yiyeceklerde bir kez kullanılmalı kalanı atılmalıdır.
  • İyice dondurulmamış et ürünleri alınmamalı ve kullanılmamalıdır.

Copyright © 2018 meteitil.com Tarafından Tüm Hakları Saklıdır.